Folkuniversitetet
Digital marknadsföring 2021
Umeå Östra är en järnvägsstation i glas och limträ.
Identitet och tonalitet
Hösten 2021 läste jag en kurs i digital marknadsföring på Folkuniversitetet i Umeå. Utbildningen gav kunskaper om strategier, verktyg och redigeringsprogram för sociala medier, såsom Facebook, Instagram och LinkedIn.
Under kursens gång arbetade deltagarna individuellt och i grupp med olika övningar, som anknöt till följande delmoment:
- Identitet på sociala medier
Redigering och paketering av bilder, som med tydlig identitet och tonalitet fångar målgruppen och visar vem du är och vem du vill nå
- Rörligt material och tonalitet
Videoredigering för att skapa och förmedla tonalitet med korta videoklipp för sociala medier
- Målgruppsanpassad marknadsföring
Olika digitala plattformar för marknadsföring, branding och interaktion
- Strategier för digital marknadsföring
Att automatisera och effektivisera digital marknadsföring för att minska egen stress och nå rätt målgrupp
Folkuniversitetet är ett studieförbund som bedriver vuxenutbildning i stiftelseform och utan vinstintresse på ett 100-tal orter runtom i Sverige. Organisationen är partipolitiskt obunden och fristående från religiösa och fackliga intressen.
Kursintyg
Torgny Lilja har deltagit i AMNI-kursen Digital marknadsföring i sociala medier — Distans Live hos Folkuniversitetet. Anordnare av kursen är Folkuniversitetet i Umeå under tiden 2021-10-05–2021-11-04. Kursen har totalt omfattat 40 studietimmar.
Kursledare: Zoe Fällbom
Utbildningens mål är att hjälpa deltagaren att uforska och stärka sina möjligheter samt utveckla dem utifrån relevanta nyckelverktyg för att ta nästa steg i karriären.
Kursinnehåll
- Bakgrund och skapa sitt eget uttryck och identitet inom sociala medier
- Redigering och paketering av rörligt material och tonalitet
- Genomgång av olika redigeringsprogram och verktyg
- Målgruppsanpassad marknadsföring — Digitala plattformar, nätverkande, branding och säljande text
- Strategier — Genomgång för automatisering och effektivisering av marknadsföring, stressminimering och behålla ett kundintresse
- Öka effektivitet och välmående
- Motivation, målsättning och genomförande
Folkuniversitetet i Umeå
[Signatur]
Peter Wester, 2021-11-08
Utbildningsledare Folkuniversitetet i Umeå
Till toppen